woensdag 8 september 2010

Aan de RSS-vrienden

Beste vrienden,
Er zijn er er onder jullie die mij volgen zonder dat ze het bekend maken aan de grote wereld. Ik verzoek u vanaf nu dat juist wel te doen. Roep het van de daken: "Ik volg de Abib. Want de Abib is groot en wordt steeds groter !"
Geen zeverend, waggelend, zeikend broederke zal daar tegenin kunnen gaan.
Maar er is nog iets essentieels. Is het mogelijk dat jullie dat RSS-dinges uitschakelen op het moment dat U de blog effectief leest. bvb. via uw favorieten. Voorwaar ik zeg u: Wonderbaarlijke details zullen u geopenbaard worden.
En gij zult het Licht zien en doen wat er U te doen staat.
Gelieve mij ook persoonlijk te mailen met uw ervaringen. Een grote verlichting van uw geest zal uw deel zijn.

1 opmerking:

  1. geen idee of vorige doorkwam? Best even structureren onder de motrokap. (en zet die smerige muziek uit - dat vertraagt geweldig alle processen - terug naar de RSS-reader...)

    Beste Abibliothecaris,
    Ik denk niet echt dat je mensen kan vragen om het RSS-dingske af te zetten als ze je blog lezen. Ze lezen net je blog omdat ze hun RSS-dingske hebben aanstaan, gericht op jouw XML-feeds. Anders weten ze geeneens dat er iets gepost is en komen ze niet kijken. OK, niet zo optimaal voor Adsense-dinges en zo, maar ik vrees dat je dat er moet bijnemen.
    Blogs op locatie lezen lijkt me niet meer van deze tijd, tenzij je een extreem grafisch schone en verrassende site zou hebben of een extreem levendige lezersbasis met massa's ingenieuze comments of berichten op fora... Lijkt me nog niet meteen van toepassing.
    Troost je met de gedachte dat RSS-lezers je zo lezen omdat ze al je posts willen volgen (als echte fans van je blog). Die komen toch niet rondklikken op je banners. Laat die maar gericht zijn op via Google doorgezonden lezertjes, die je dan ook specifiek moet targetten in je schrijfstijl en inhoud. (lees bv "the long tail" van Anderson, wellicht ergens gratis te vinden op het web - die kan dat wat beter uitleggen dan ik in dit commentaar hokje)...

    BeantwoordenVerwijderen