zondag 27 januari 2013

Over censuur

Met Walter Maes en een anonymus ben ik in discussie over censuur. Het is toch bizar dat mensen uitgerekend mij de les zouden spellen over iets wat ik niet zou sparen. Het is toch evident dat er in mijn collectie geen dingen moeten zitten, waarbij het bij wet verboden is ze te bezitten. Ik ben er gerust in dat bevoegde instanties die bewaren als studiemateriaal. En specifiek voor meneer Maes: Het verspreiden van heel veel onzin, kan ook een methode zijn om andere zaken te verdoezelen
Hiernaast een foto van mijn bezoek aan het recuperatiebedrijf Casier te Deerlijk. Een correcte prijs voor uw metaalafval krijgt u bij Casier











een klikje op onderstaande beide linken doet mij plezier, dank u



Doneer 7 DL Credits

EN

---

4 opmerkingen:

  1. Peter, heb ik iets gemist? "De Abib barst zowat uit zijn voegen [...] omdat er GEEN bewaarbeleid is". Beleid, dus van een officiële instantie. Maar nu trek je je keutel in: "Ik ben er gerust in dat bevoegde instanties [?] die [entartete Kunst, Boeddhabeelden, negationistische geschriften, kortom: al wat God, Staat of de Goede Smaak in enig tijdsgewricht bij Wet verbiedt...] bewaren als studiemateriaal." Volgens mij slaat dit als een tang op Toontjes veelgeplaagde varken. Let the beast go!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kunst zit wel in de Abib, ook etartete. Waarom zou ik geen boeddhabeelden sparen als ik er de plaats voor had.
    Maar als het uw mening is, dat zaken waarvan bij de huidige wet verboden is ze te bezitten, toch mogen bewaard worden door privé-personen, wordt het misschien tijd dat U zich bekend maakt.
    Dan zullen we uw keutel eens bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter, ik stel alleen vast: zelfs in uw geval staan tussen woord ('wereldarchivaris'!) en daad blijkbaar wetten in de weg en praktische bezwaren... Heb dan ook wat begrip voor de pragmatische overwegingen van diegenen die bijv. liever zélf kwalitatieve eisen stellen aan het materiaal dat ze bewaren dan zich te laten bepalen door louter extrinsieke factoren (zoals de volatiele tijdsgeest, de toevallige machthebbers...). Op die manier vermijd je de eerder geschetste contradictie waar het om scha(n)delijke materialen gaat. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De praktische bezwaren zijn in principe weg te werken, als we ons een beetje organiseren.
    En de persoon die iets nodig heeft van mij zal wel ondervinden hoeveel die praktische bezwaren hem gaan kosten. De Groenen kunnen er al van meespreken

    BeantwoordenVerwijderen